Nowoczesny marketing zupełnie zmienił sposoby reklamowania swojego biznesu. Tradycyjne billboardy oraz kampanie w mediach zajęła reklama w wyszukiwarkach. Jak wykorzystać jej potencjał, aby skuteczniej promować sklep internetowy?
Szybka reklama dla sklepów internetowych
Coraz więcej przedsiębiorców kojarzy, czym jest Google AdSense. To narzędzie do promowania się w Internecie, dające dostęp do sieci wyszukiwania (reklamy w wyszukiwarkach), jak i do sieci reklamowej (reklamy na portalach). Cały proces jest całkowicie pod kontrolą, więc reklamodawca doskonale wie, za co płaci. Wszelkie płatności zostają naliczane dopiero w momencie kliknięcia reklamy. Takie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Te pierwsze oznaczają brak kosztów za nieefektywne wyświetlenia. Drugie mogą oznaczać wysokie koszty w sytuacji, gdy źle skonfigurujemy kampanię.
Za kogo płacić, czyli szybka weryfikacja kosztów
Sporo odwiedzin użytkowników na stronie internetowej sklepu to jeszcze nie jest sukces. Wiele osób tylko przegląda ofertę bez zamiaru kupowania. Jak działać, aby nie płacić za zwiedzających? Reklama w wyszukiwarkach nie będzie kosztowna, jeśli odpowiednio ograniczy się słowa kluczowe, dobierając jednocześnie właściwą formę reklamy Google Ads. Na co może liczyć reklamodawca? Dobrym rozwiązaniem jest reklama tekstowa AdSense. Wyświetla się zaraz po wpisaniu wybranych w kampanii fraz. Przypomina bezpłatne wyniki wyszukiwania, choć daje lepsze możliwości. Łatwiej dotrzeć do wybranej grupy docelowej w oparciu o precyzyjnie dobrane słowa kluczowe.
Sieć Reklamowa Adsense na portalach zewnętrznych
Nie tylko klasyczna reklama w wyszukiwarkach pomaga w e-biznesie. Świetnie sprawdza się także wyświetlanie reklamy na portalach zewnętrznych. Jest ich setki, więc można je sobie dobierać według własnego upodobania i interesującej nas tematyki. Warto wiedzieć, że sieć reklamowa w wielu przypadkach generuje więcej kliknięć, co finalnie przełoży się na większe koszty reklamodawcy. Nie jest to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy mamy założony niewielki budżet. Warto po nie sięgać, kiedy zależy nam na lepszej rozpoznawalności marki i pozyskaniu nowych klientów.
Reklama w wyszukiwarkach i kampania Google Shopping
Jeśli chcemy, aby przy wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania pojawiał się nie tylko nasz produkt, ale także jego cena, opis i link do karty produktowej, Google Shopping pomoże osiągnąć ten cel. Tutaj nie liczą się frazy a poszczególne kategorie produktowe. Klient będzie zadowolony, ponieważ znacznie skróci mu się czas dotarcia do konkretnego produktu. Co więcej, widząc cenę, szybko porównuje się ją z ofertami, jakie obejrzał wcześniej. Przy internautach zdecydowanych na zakupy, taka strategia daje szanse na pozyskanie konwersji.
Kampanie AdSense to doskonałe narzędzie dla każdego biznesu, nawet z ograniczonym budżetem. Większość produktów można w ten sposób reklamować zupełnie swobodnie. Ograniczenia dotyczą jedynie niektórych produktów jak alkohol, papierosy czy leki.