Sport w ogrodzie. Zobacz nasze propozycje!

0
52

Aby uprawiać sport nie musimy wcale udawać się na siłownię czy do klubu fitness. Nie ma również potrzeby inwestowania w drogie sprzęty sportowe, gdyż do treningu możemy z powodzeniem wykorzystać własny ogród i kilka przyborów sportowych. Dziś podpowiemy, jak wykorzystać przestrzeń przed naszym domem do uprawiania sportu.

 Trening cardio w ogrodzie

 Do treningu cardio nie potrzebujemy praktycznie nic oprócz kawałka podłoża. Wystarczy założyć wygodny strój oraz obuwie sportowe i zaplanować aktywność, która będzie trwała od 30 do 60 minut. Aby uprzyjemnić sobie ten czas przygotujmy muzykę. Możemy jej słuchać na słuchawkach lub podłączyć mały głośnik do naszego telefonu. Jeśli mamy w ogrodzie wystarczająco dużo miejsca, możemy wykonywać biegi, szybki marsz lub nordic walking. 

 Trening interwałowy w ogrodzie

Kolejną propozycją na efektywny trening w ogrodzie są interwały. Te są zdecydowanie ciekawsze niż zwykły trening cardio, gdyż możemy je urozmaicić różnymi ćwiczeniami i zmienną intensywnością ich wykonywania. Taki trening może składać się z ćwiczeń cardio (bieg, pajace, burpees) przeplatanych ćwiczeniami wzmacniającymi z obciążeniem, na przykład butelkami wody mineralnej, a do jego wykonania potrzebujemy zaledwie 2 metry kwadratowe powierzchni. 

 Trening wzmacniający w ogrodzie

 Ćwiczenia wzmacniające w ogrodzie możemy wykonać wykorzystując do tego przedmioty codziennego użytku, jak wspomniane wcześniej butelki wody, ale również ławeczkę ogrodową, na której można ćwiczyć mięśnie klatki piersiowej czy triceps w formie pompek. Jeśli nie posiadamy przyborów do ćwiczeń takich jak hantle, sztanga, kettle czy tubing, warto poszukać we własnym domu przedmiotów, które mogą je zastąpić. Czasami wystarczy zwykle krzesło, piłka do zabawy z dzieckiem, 5 – litrowa butla płynu, aby dodać naszym mięśniom dodatkowego obciążenia i wykonać efektywny trening siłowy w ogrodzie.

 Ćwiczenia mentalne w ogrodzie

Ogród to idealne miejsce do ćwiczeń mentalnych takich jak joga, pilates czy stretching. Potrzebujemy do tego tylko matę. Ćwiczenia możemy wykonywać bez żadnych przyborów i nie potrzebujemy do nich więcej miejsca niż zapewnia nam rozłożona na podłożu karimata. Wykonywanie ćwiczeń tego typu w ogrodzie doskonale wyciszy organizm, a dźwięki natury, takie jak szum drzew czy śpiew ptaków będą korzystnie działały na nasz układ nerwowy sprzyjając rozluźnieniu mięśni.

Ćwiczenia w ogrodzie w parze

 Ogród to także doskonałe miejsce do uprawiania sportu w parach. Zaprośmy bliską osobę do aktywności na świeżym powietrzu! W zależności od wielkości naszego ogrodu możemy wówczas praktykować grę w badmintona, piłkę siatkową, rzut frisbee czy nawet ćwiczyć…taniec!  Taka wspólna aktywność z pewnością będzie świetnym urozmaiceniem dnia niosąc za sobą dodatkowe korzyści dla naszego organizmu.

 Sport w ogrodzie – o tym pamiętaj!

Ćwiczenie w ogrodzie ma wiele zalet. Przede wszystkim doskonale dotlenia organizm, co ma korzystny wpływ na efektywność treningu. Warto jednak pamiętać o tym aby nie ćwiczyć w ogrodzie w czasie upału, gdyż może się to skończyć przegrzaniem organizmu, a nawet udarem. Zawsze miejmy pod ręką wodę do picia oraz zadbajmy o odpowiedni strój sportowy, który zapewni nam wygodę i bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń.

 Wykorzystanie przestrzeni ogrodowej do treningu to świetna propozycja dla osób, które nie lubią korzystać z siłowni lub klubów fitness, a także tych, którzy preferują ćwiczenia w ustronnym miejscu z dala od zgiełku miejskiego i innych osób wokół.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here