Google Ads – najskuteczniejszy system reklam w Internecie

System Google Ads pozwala na reklamowanie się w wielu obszarach Internetu. Chcąc wybrać skuteczne działania reklamowe, warto poznać bliżej dostępne rodzaje kampanii w Google Ad, które pozwolą przedsiębiorcy na zwiększenie sprzedaży swoich produktów czy też usług.

Czym dokładnie jest Google Ads?

Jest to system reklamowy, który pozwala na wyświetlanie reklam danej witryny nad wynikami organicznymi, czy też na stronach należących do sieci reklamowej. Dzięki temu narzędziu reklamodawca sam decyduje, kiedy i w jakiej formie pojawi się reklama, a także jaką kwotę chce na nią przeznaczyć. Z uwagi na to, że istnieją różne typy reklam, to przedsiębiorca może sam wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojego biznesu.

Rodzaje kampanii w Google Ads

1. Kampania Search (w sieci wyszukiwarki)

Często wybierana forma kampanii w Google Ads. Reklamy ukazują się w wynikach wyszukiwania Google w postaci tekstowej. Niekiedy mylone są z organicznymi wynikami wyszukiwania, jednak się od nich różnią. Różnica polega na ich lokalizacji- ukazują się nad, pod lub obok niepłatnych wyników, ponadto mają inną budowę i wyraźne oznaczenie. Kiedy użytkownik wpisze zdefiniowane przez nas słowo kluczowe, wówczas na samej górze pojawi się opłacony przez niego wynik. Reklamy w kampaniach Search mają postać tekstową, a składają się z nagłówków, tekstów i końcowego url. Poprzez wybranie tego rodzaju kampanii można sprowadzić na stronę ruch o wysokiej jakości. Reklama ta rozliczana jest za koszt kliknięcia, czyli CPC.

 

2. Kampania w sieci reklamowej

Sieć reklamowa Google to aż ok 2 mln witryn, w których pojawiają się reklamy Google Ads. Poprzez ciekawe formaty reklam można trafiać nawet do potencjalnych odbiorców, którzy już weszli w interakcję z reklamą. Z kampanią w sieci reklamowej kojarzą się przede wszystkim banery reklamowe. Ich celem jest podążanie za użytkownikiem, który może być zainteresowany treścią reklamy, po stronach należących do sieci partnerów Google. Chętnie wybierane rodzaje reklam to zwłaszcza: reklamy graficzne, reklamy w Gmailu i reklamy displayowe. Reklamy displayowe składają się z tekstu, logo i obrazów. Taki format reklamy używany jest do remarketingu. W przypadku reklam graficznych możliwe jest stworzenie i przesyłanie takich reklam w różnych rozmiarach, jak i w formacie HTML5. Reklamy w Gmailu, trafiające na skrzynki odbiorcze użytkowników, znajdują się na samej jej górze.

3. Kampania produktowa (PLA)

Kampania Product Listing Ads zaliczana jest do kampanii typowo sprzedażowych. Jej zadaniem jest realizacja konwersji sprzedaży i to od niej zależy skuteczność działań. Reklamy w tym formacie kampanii uwidaczniają się w wynikach wyszukiwania Google i wywołują je słowa kluczowe wpisane przez użytkownika. Są to reklamy produktowe, a więc zawierają takie elementy jak: zdjęcie produktu, nazwa produktu, nazwa sklepu, cena. Biorąc pod uwagę listę produktów znajdujących się w sklepie, Google prezentuje propozycje użytkownikom. W kampanii produktowej niezwykle ważny jest odpowiedni dobór produktów, które wyszukiwarka będzie przedstawiała w wynikach wyszukiwania.

4. Kampania wideo

Kampanie wideo wykorzystuje się przede wszystkim na platformie YouTube, jak i w witrynach oraz aplikacjach sieci partnerskiej Google. To popularna forma reklamy, które jest znakomitym sposobem na zaprezentowanie firmy, zwłaszcza dla przedsiębiorców znajdujących się na samym początku lejka sprzedażowego, którzy chcą zaprezentować nowy produkt czy pokazać swoją działalność. Co ważne, łatwo zapadają w pamięć odbiorców i są mniej kosztowne od reklam telewizyjnych. Wśród dostępnych formatów reklam, należy wymienić: reklamy In-Stream, reklamy wideo Discovery, bumpery reklamowe, reklamy Out-Stream. Reklamy wideo pomagają w budowaniu świadomości marki oraz dotarciu do szerokiego grona odbiorców. Koszt reklamy to zaledwie kilkanaście groszy za obejrzenie, przez co kampania wideo jest dobrą alternatywą dla drogiej reklamy telewizyjnej.

5. Kampania promująca aplikację

W Google Ads dostępna jest też reklama aplikacji, której zadaniem jest wzrost liczby jej pobrań oraz pozostałych interakcji z nią. Aplikację można promować w sklepie Google Play, YouTube, sieci reklamowej Google czy też w sieci wyszukiwania.  Aby stworzyć kampanię, należy ustalić stawkę oraz budżet kampanii. Trzeba też określić język reklamy i lokalizację, w której ma się ona ukazywać. Niezbędne jest też przesłanie treści i elementów graficznych. Po otrzymaniu niezbędnych informacji system Google ADS przetestuje różne opcje reklamy i wyświetli je w ustalonych wcześniej lokalizacjach. Chcąc rozpocząć kampanię internetową, najlepiej zrobić to z pomocą specjalistów. Warto zapoznać się z ofertą firmy ppcefekt.pl, która ma wieloletnie doświadczenie i zrobiła już tysiące udanych kampanii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.