Internet to miejsce, w którym większe znaczenie od rozmiarów sklepu czy oryginalnych rozwiązań stosowanych w jego użytkowaniu ma widoczność. Jeśli link do strony internetowej pojawia się u góry listy, którą wyrzuca wyszukiwarka po wpisaniu konkretnego słowa, zwiększa się jej ruch, a także szansa na potencjalne zyski. To również możliwość pozyskania nowych użytkowników oraz krok ku budowaniu swojej rozpoznawalności. Zalet pozycjonowania jest zresztą znacznie więcej, a na efekty działań pozycjonujących sklep internetowy wpływ ma wiele czynników. Jednym z nich jest wybór odpowiedniego oprogramowania dla swojej działalności e-commerce. Jak pod tym względem spisuje się PrestaShop?
PrestaShop – system stworzony z myślą o e-commerce
PrestaShop jest rozwiązaniem typu open-source. Mogłoby się więc wydawać, że w wielu przypadkach jego funkcjonalności będą ustępować systemom abonamentowym, gdy użytkownik musi zapłacić za korzystanie z oprogramowania – i podobnie może być z możliwością optymalizacji pod kątem SEO czy dostosowania do naszych profili w social media. Nic bardziej mylnego: PrestaShop jest bowiem systemem stworzonym specjalnie z myślą o e-commerce, gdzie pozycjonowanie jest przecież bardzo ważną działką.
W działaniach SEO dokonywanych w sklepach opartych na PrestaShop pomocne są dodatkowe moduły. Obecnie platforma oferuje ponad 180 rozwiązań wspierających działania pozycjonerskie. Niektóre są darmowe, za korzystanie z większości trzeba będzie wnieść dodatkową opłatę.
Najważniejsze możliwości PrestaShop w zakresie SEO
By prowadzić skuteczne działania związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego, najlepiej skorzystać z usług specjalisty od SEO. Agencje pozwalają na skoordynowanie działań i wybranie odpowiednich fraz, ważnych z punktu widzenia konkurencyjności sklepu. Rozwiązania dostępne w PrestaShop będą jednak przyjazne pozycjonowaniu.
Bez względu na szablon, który wybierzemy, PrestaShop daje możliwość edycji strony głównej sklepu. Nie można zapominać o optymalizacji tego miejsca – w końcu to właśnie ona ma dla wyszukiwarki największą moc. Tekst wkleja się poprzez blok, wprowadzenie treści jest bardzo intuicyjne.
SEO a produkty i kategorie w PrestaShop
Ważne działania pod kątem SEO są związane również z optymalizacją tytułów i opisów poszczególnych kategorii oraz produktów, które można kupić w danym sklepie. Najlepiej najpierw skupić się na najważniejszych, a z czasem zająć również kolejnymi.
PrestaShop pozwala na edycję meta-tytułów oraz meta-opisów poszczególnych podstron. Dzięki temu możemy wskazać robotom wyszukiwarki główną tematykę związaną ze stroną kategorii bądź produktu, a także wdrożyć rozwiązania marketingowe – te informacje będą bowiem widoczne w wynikach wyszukiwania. Przy optymalizacji podstron produktów oraz kategorii w PrestaShop możliwa jest także edycja URL dzięki opcji “przyjazny URL”. To również narzędzie pomocne dla działań SEO.
Zdjęcia w sklepie na bazie PrestaShop
Oprogramowanie PrestaShop umożliwia również łatwą i wygodną optymalizację zdjęć na stronie. Z punktu widzenia sprzedawcy istotne jest tu pokazanie produktu w odpowiednim świetle, ale również pozycjoner zwraca na zdjęcia baczną uwagę. Dla niego ważniejsze będą znaczniki alt, a także nazwa pliku z grafiką – jeśli zostaną w nich umieszczone słowa kluczowe, działania SEO będą skuteczniejsze.
W PrestaShop można również edytować ustawienia dotyczące generowania miniatur. W porównaniu do innych rodzajów oprogramowania e-commerce, PrestaShop oferuje także unikalną możliwość wyboru formatu zdjęcia. Z tym wiąże się także wartość kompresji zdjęć. W dobraniu odpowiedniej podpowie specjalista, warto jednak wiedzieć, że i pod tym kątem PrestaShop okazuje się rozwiązaniem wspierającym działania SEO.