Pozycjonowanie i optymalizacja stron są jednymi z najważniejszych zagadnień marketingu internetowego. Zastanawiasz się, czy warto wybrać się na szkolenie z SEO? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości!
Kto powinien wziąć udział w szkoleniu z SEO?
Szkolenie SEO jest świetną okazją do poszerzenia wiedzy na temat pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych. Wbrew pozorom takie warsztaty są przydatne nie tylko dla osób planujących karierę w branży SEO, marketingowców, copywriterów czy UX designerów.
Współcześnie wiele osób prywatnych oraz przedsiębiorców może z powodzeniem samodzielnie założyć i prowadzić własną witrynę. Często właściciele mniejszych czy średnich firm ze względu na ograniczony budżet sami tworzą strony (np. za pomocą WordPressa). Przy tym zwykle nie wiedzą, jak zwiększyć ich widoczność. Udział w szkoleniu z SEO pozwala poznać podstawy, dzięki którym można lepiej zoptymalizować witrynę oraz bardziej świadomie publikować na niej treści.
Dlaczego warto zapisać się na szkolenie z SEO?
Biorąc udział w szkoleniu z SEO zdobywa się wiedzę oraz umiejętności pomagające lepiej pozycjonować strony w wyszukiwarkach. W trakcie dobrze zorganizowanych zajęć poznaje się czynniki mające wpływ na widoczność witryn oraz techniki i narzędzia, które wspierają ich optymalizację (dostosowanie do wymogów wyszukiwarek). Zazwyczaj podczas warsztatów omawiane są takie kwestie, jak m.in.:
- analiza i dobór słów kluczowych,
- tworzenie tekstów SEO,
- dozwolone i niedozwolone techniki SEO (tzw. White Hat i Black Hat SEO),
- opisy alternatywne grafik,
- SEO lokalne,
- linkbuilding,
- przydatne narzędzia SEO,
- UX i UI.
Odbycie jednego szkolenia nie sprawia, że automatycznie zostaje się specjalistą w tym zakresie, ale pozwala lepiej zrozumieć związane z nim zagadnienia. Współcześni przedsiębiorcy oraz inne osoby prowadzące swoją działalność w Sieci koniecznie powinny opanować przynajmniej podstawy SEO.
Co można zyskać dzięki szkoleniu SEO?
Wiedza oraz umiejętności zdobyte na szkoleniu SEO mogą okazać się potrzebne w wielu różnych okolicznościach. Oczywiście są przydatne wszystkim osobom, które samodzielnie prowadzą swoją stronę, ponieważ pomagają poprawić widoczność witryny, zwiększyć ruch, czy podnieść poziom konwersji. Takie doraźne działania sprawdzają się jednak tylko na krótką metę.
Wielu przedsiębiorców z czasem inwestuje w konsultacje SEO albo po prostu od razu zatrudnia profesjonalną agencję specjalizującą się w pozycjonowaniu. W obu tych przypadkach dobrze jest znać przynajmniej podstawową terminologię czy pomocne narzędzia. W przeciwnym razie można mieć kłopot ze zrozumieniem zaleceń czy oceną działań wynajętych specjalistów.
Podsumowanie
Dodatkowa wiedza w zakresie pozycjonowania i optymalizacji stron jest wyjątkowo przydatna, dlatego jak najbardziej warto wziąć udział w szkoleniu SEO. Nawet jeśli tylko pobieżnie pozna się ten temat, można bardziej świadomie prowadzić własną działalność w Internecie. Dzięki temu da się też lepiej porozumieć z profesjonalistami, jeśli w przyszłości podejmie się decyzję o współpracy ze specjalistami SEO.